B’LEGEND CHIA SEED
120GM

HARGA : RM18
KOS POS : RM8 (SM) RM12 (SS)

DIET DENGAN SIHAT 🙌
JOM JAGA KESIHATAN 👌
2KG LEMAK HILANG DENGAN HANYA BUANG AIR BESAR !!

FENOMENA CHIA SEED, VIRAL CHIA SEED

KEBAIKAN CHIA SEED
✔ 5x Ganda Lebih Kalsium Daripada Susu
✔7x Ganda Lebih Vitamin C Daripada Buah Oren👇
✔2x Ganda Lebih Antioxidant Berbanding Buah Blueberry
✔3x Ganda Lebih Zat Besi Daripada Bayam👇
✔ 8x Ganda Lebih Omega 3 Daripada Ikan Salmon
✔ 2x Ganda Lebih Potassium Daripada Pisang

CHIA SEEDS MEMBANTU
~ Melancarkan Sistem Pencernaan
~ Menstabilkan Gula Dalam Darah
~ Meningkatkan Tenaga & Kadar Metabolisma
~ Membantu Mengurangkan Berat Badan
~ Melindungi Jantung
~ Membantu Pembentukkan & Menguatkan Tulang
~ Kulit Menjadi Lebih Sihat & Berseri
~ Membantu Membekalkan Protein Dan Tenaga Untuk Ibu Hamil
~ Menambah Susu Ibu
~ Menguatkan Minda
~ Meningkatkan Sistem Imun
~ Arthritis
~ Membuang Toksin Dalam Badan
~ Membantu Masalah Berdengkur
~ Membantu Masalah Sakit Tumit Dan Sakit Sendi
~ Membuang Lemak2 Tepu Dan Kolestrol
~ Mengurangkan Nafsu Makan
Chia Seed adalah sejenis bijirin bebas gluten. Individu yang sensitif terhadap gluten boleh menambahkan chia seed dalam diet anda
.
Banyaknya khasiat chia seed ni…
dan yg paling best sgt2 membantu bg org yg tengah diet tau!! rasa kenyang
1 hari MAX pengambilan 1 – 2 sudu makan sahaja
Setiap apa yang kita makan ubat atau nasi sekali pun, kalau makan lebih tak elok, sama juga macam chiaseeds……
CHIASEEDS tidak perlu dicuci, boleh terus guna

Cadangan Pengambilan B’Legend Chia Seeds

  1. MINUMAN – Rendam & kacau 1 TEASPOON CHIA SEEDS dalam 1.5 liter dalam apa sahaja air minuman, kecuali cocacola dan biarkan biji biji tu kembang dulu dalam tempoh 15 – 30 minit. Lepas kembang boleh la minum macam biase
    Habiskan dalam masa SEHARI,lebih pada sehari chia akan keluarkan akar n daun, jadi macam taugeh. Air akan bau masam, jadi jangan gunakan, nanti sakit perut.
    Chiasseed bila kita cambahkan atas tanah boleh makan sebab sudah di bekalkan nutrient zat galian dari tanah itu sendiri
    Chiaseed yang bercambah dalam air akibat rendaman terlalu lama tidak boleh di makan kerana terdedah pada bakteria, Pada medium yang lembab dan tiada faktor cahaya dan nutrient.
    Kalau nak tanam dan mahukan chia sprout, tanam macam biasa, nanti akan tumbuh sprout boleh blend daun tu minum atau jadikan sebagai ulam

  2. TABUR – Boleh tabur juga atas YOGURT, BUBUR, atau apa sahaja yang anda suka tapi kena INGAT, CHIA SEED menyerap banyak air, so bila makan chia seed kering yang tak DIRENDAM terlebih dahulu, kena banyakkan minum air.

  3. PUDDING – masukkan CHIA SEEDS dalam 60ml juice/almond milk, biar kembang dan boleh tambah almond ke, buah potong ke, dan ape2 je lah ikut citarasa anda 🙂

Advertisements